پژوهشگران استراليايي دريافتند: نوشيدن سه فنجان چاي سياه در طول روز فشار خون را کاهش ميدهد.
در تحقيق به عمل آمده در اين خصوص، فشار خون در افرادي که روزانه سه فنجان چاي سياه مينوشيدند تا 10 درصد کاهش مييافت.
پروفسور «جاناتان هادسون» از دانشگاه استرالياي غربي که از نويسندگان اين طرح تحقيقاتي است، با اشاره به يافتههاي اين پژوهش ميگويد: بر اين اساس چاي سياه با کاهش فشار خون ميتواند خطر بيماريهاي قلبي را تقليل دهد.
وي ميافزايد: هر چند از قبل دلايل روشني در خصوص تاثير مثبت نوشيدن چاي بر سلامت قلب مشخص بود، اما نتايج تحقيق اخير ارتباط بين نوشيدن چاي و يکي از مهمترين ريسک فاکتورهاي بيماريهاي قلبي را نشان ميدهد.
نتايج اين تحقيق در «Archives of Internal Medicine» منتشر شد.
|